Когато работата Ви е зависима от публиката, изборът на правилни озвучителни тела за вашата изява е от първостепенно значение. Тази статия включва информация, която може да ви помогне при избора на правилните тонколони. Тъй като има много детайли, които трябва да се вземат предвид при закупуване на тонколони, не се колебайте да ни попитате на 056 / 84 52 04 за всяка подробност.

Активни тонколони – И така, каквa е голямата разлика?

Активните тонколони са по-удобни за пренасяне и често с по-добро качество на звука. Преди активните тонколони да станaт така достъпни, тонрежисьорите и музикантите е трябвало да разнасят наоколо тежки, обемисти усилватели и придружаващите ги кабели и тонколони. Сега всички те са заменени с активни тонколони! Ако не сте запознати с активните тонколони, идеята е, че усилвателите и всички връзки са вградени в кутията на говорителя. Този дизайн „всичко в едно” също така успокоява тези, които наистина не знаят как да комбинират правилния усилвател с говорителите си.
Неправилна комбинация в най-добрия случай може да доведе до лошо качество на звука или по-лошо – повредени говорители. И все пак ако сте се спряли на пасивни тонколони в комбинация с усилвател, съвета на гиганта в този бранш – JBL е да се избере усилвател с мощност поне равна на препоръчителната за тонколоните или най-добре по-голяма до два пъти. Противно на общоприетото схващане, по-вероятно е да повредите високоговорителите си с по-слаб от препоръчания усилвател от колкото с по-мощен!

Интересуват ме активни тонколони!

Интересуват ме пасивни тонколони!

Как работи BI-AMP ?

Bi-amp е процес на разделяне на аудио сигнал в два честотни диапазонa, които след това се възпроизвеждат от два отделни усилвателя задвижващи отделни говорители. Използва се кросоувър за разделяне на аудио сигнала в честотни обхвати, които са по-подходящи за драйверите, от които ще бъдат възпроизведени. Bi-amp позволява вградените усилватели да бъдат избрани или проектирани специално, за да отговарят на изискванията на високоговорителите и кутията на тонколоната. Bi-amping, tri- amping и повече се използват в системите озвучаване от години и са станали доста често срещан метод в активни, монитори и студийни тонколони.

Какво е кросоувър?

Кросоувърът е устройство, което разделя аудио сигнала на отделни честотни диапазони, за да се възпроизвежда на различни говорители, пищялки, хорни и т.н. Това се постига чрез набор от филтри. Например един двулентов кросоувър може да се състои от нискочестотен филтър за басовия говорител и високочестотен филтър подходящ за високочестотните говорители. Кросоувърите могат да бъдат активни или пасивни. Пасивните кросоувъри обикновено се намират във вътрешността на озвучителните тела заедно с говорителите, но могат да бъдат закупени и външни такива. Активните кросоувъри са поставени преди всяко стъпалото и предават точния честотен диапазон на усилвателя. Една от важните променливи е скоростта на затихване в момента на отрязване на излишните честоти. Често срещани конфигурации са 6,12, 18 или 24db на октава. Всяка от тези конфигурации има своите силни и слаби страни, но като цяло по-бързото затихване се счита за по-добро в съвременните приложения.

Конектори за тонколони

Основната концепция на кабелите за тонколони е проста: това са носители, които свързват изхода на вашия миксер или усилвател с входа на тонколоните. Изборът на подходящия вид конектор е от решаващо значение. Важно е да се позовете на ръководство за потребителя на вашите устройства ако не сте сигурни какъв тип конектори се използват. Има два начина на свързване, които разделят конекторите на две категории – балансирани и небалансирани.

Балансирано свързване

Балансираното свързване на озвучителните ви устройства се осъществява с конектори с три крачета. Сигнала се пренася по две крачета плюс и минус. Третото краче е маса и не пренася сигнал. Този начин на свързване е по-добър понеже евентуалните магнитни смущения са общи за положителния и отрицателния носител и затихват един с друг.

balansiran-konektor-speakon

Този тип конектор се нарича (speakon) – запазена марка разработена от Neutrik. Този тип балансиран конектор е често срещан при говорители и усилватели с голяма мощност. Тези конектори са много надежни и могат да се справят с големи мощности.

balansiran konektor cannon

Този тип конектори се наричат XLR и са запазена марка на Cannon. XLR конекторите са широко разпространени в аудио индустрията и много производители ги използват в своите продукти.

balansiran konektor jack

Този тип конектор се нарича жак.
Най-разпространените конектори от този тип са 3.5мм и 6.3мм. Тези конектори могат да бъдат намерени в края на повечето кабели на слушалки.

Небалансирано свързване

За да бъде възпроизведен аудио сигнал са необходими два носителя. При небалансираното свързване единия носител се използва и за маса и екран на кабела. Изграждането на небалансирани връзки е доста по евтино но тези връзки са много чувствителни на магнитни смущения. Като цяло небалансирано свързване не трябва да се прилага при по-дълги от 25-30′ линии.Ако сте харесали тази статия споделете я с приятели, ако ли не оставете коментар с вашето мнение. То е важно за нас!

ts nebalansiran konektor

Това са TS конектори, което идва от Tip-sleeve на английски.
Типичния размер на тези небалансирани конектори е 1/4″.

nebalansirano svurzvane

Свързване с такава конзола най-често може да видите на гърба на усилвател или като вход на тонколона.
Това е удобен конектор понеже може да се свърже чрез конектор тип банан или просто оголен кабел.

nebalansiran konektor banan

Конекторите тип банан са предназначени за бързо свързване на аудио кабели на тонколони с усилвател. Има слепени конектори тип банан за по-удобно свързване с конзола.

kabel

Свързването само с оголен кабел е най-простия и най-лошия начин за свързване на озвучителни устройства. При такъв тип свързване е много важно да не се обърне фазата на устройствата.

Ако сте харесали тази статия споделете я с приятели, ако ли не оставете коментар с вашето мнение. То е важно за нас!